Endelig program for vinterens konferanse i Stavanger er klart. Det hele starter mandag kveld med et faglig vorspiel på Gaffel & Karaffel hvor vi skal spille inn en live episode i podkast serien “All in”. På scenen skal Sigurd Granmark intervju Gjert Ingebrigtsen om hva det betyr å gå all in for han, og andre gode historier du kanskje ikke har hørt før om Gjert. Du kan lese mer om det faglige vorspielet her.

På selve konferanse dagen er det duket for noen av de fremste foredragsholderne Scandinavia har å by på. Morten Brandt starter dagen med sitt innlegg om hverdags salg, samt hvordan du og dere kan utvikle salget i deres bedrift uavhengig av hva bransje man er i, Morten er tidligere anerkjent av blant annet Dagens Næringsliv som en av Norges aller fremste foredragsholdere. Det fortsetter etterpå med Sigurd Granmark om salgsledelse og kultur. Han er tidligere adm.dir i Adidas og lever nå som foredragsholder, podkast programleder, samt all in academy og er eier av ski laget Team BN-Bank.

60 min. Business cases

Er neste innslag på konferansen. Her skal tre lokale grundere fortelle om sin bedrift, fra oppstart, til hvordan de fikk finansiert sin idè, hvilke hindringer de møtte på veien, og hvordan reisen og strategien ser ut videre for dem. Her får vi besøk av Jørgen Tengesdal i Eikund, Camilla Fugelli fra Make up art og Berta Lende Røed som er CEO i Fuelbox.

Benja Stig Fagerland

Etter lunsj er det duket for Benja Stig Fagerland som er kåret til en av de mest inspirerende kvinnene i Europa. Hun skal snakke om følgende:

  • Sheconomy – fiks systemet, ikke kvinnene. Flere kvinnelige ledere er ikke en
    kvinnesak. Det er god business.
  •  Derfor skal du markedsføre til kvinner! – Visste du at kvinner står bak 74% av
    kjøpsbeslutningene i hjemmet og er en dårlig utnyttet ressurs som ledertalenter.
    Hvordan treffe kvinner i markedsføringen, hvorfor bryr hun seg ikke om ditt produkt og
    din kommunikasjon? Benja skal fortelle om et strategisk og handlingsorientert fokus
    på forretningspotensialet i den kvinnelige forbruker.
  • Generasjon Z – Generasjon Z lar seg ikke påvirke av tradisjonell merkevarebygging,
    markedsføring eller kommunikasjon. De beskrives som den mest krevende
    generasjonen med tanke på tradisjonell markedsføring, samtidig som de anses til å
    bli den mest kjøpekraftige generasjonen.

Tom Georg Olsen

Etter Benja kommer det et spennende innlegg fra Tom Georg Olsen som er CEO og medgrunder av Miles AS. Han skal snakke om hvordan du kan være ambisiøs i forhold til implementeringen virksomhetens forretningsmodell, visjon og ledelse filosofi. Er det mulig å oppnå fremragende resultater uten budsjetter og mål, men ved å ha tillit som strategi? Tom Georg skal vise til forskning samt egne eksempler fra Miles, hvor de har hatt stor suksess og hvor de flere ganger har blitt kåret til Norges beste arbeidsplass.

Key Note

Til slutt er det bare å sette seg, og lytte til en engasjerende danske. Filosofen og forretningsmannen som kanskje ikke er så kjent i Norge, men som alle dansker vet hvem er. Morten skal snakke om hvordan man får utfolde sitt eget potensial, men også bedriftens. Han er fem ganger blitt kåret til en av de 100 mest innflytelses rike menneskene i verden innenfor markedsføring. Tidligere har han vært en av toppsjefene i Danske Bank og Vestas, og nå er han Executive Chairman og medgrunder av Voluntas. Han har gitt ut bestselgeren Et liv, en tid, et menneske. En bok om det paradoks at selv om vi i Scandinavia er det lykkeligste folket, og blant de rikeste i verden, i følge målinger, så er det stadig flere som er deprimert og stresset. På foredraget skal Morten fortelle om hvordan dette har en direkte relasjon til hvordan de fleste bedrifter jobber på i dag, og hvordan vi har lært oss selv og dele opp livet vårt, i jobb liv, familie liv, privat liv. Mens vi egentlig bare har et liv, og at det ikke kan deles opp.

10X The Dinner

På kvelden på konferanse dagen så forflytter vi oss for de som har kjøpt inngang til kveldsarrangementet ned til Stavanger Sentrum og nærmere bestemt, Gaffel og Karaffel hvor de blir god stemning, tapas og forhåpentligvis gode samtaler om dagens innlegg. Vi gleder oss til å se så mange som mulig av dere der.

Dere kan selv velge om dere vil være med på hele programmet eller kun dag programmet på konferansen. For å kjøpe billetter, kan dere gjøre det her.

Program_10X